ISO 9000 FÓRUM a Macher Kft-nél

2013. június 19.

Az ISO 9000 FÓRUM 2013. június 12-én tartotta meg Szakmai napját a 22 éves múlttal rendelkezező Macher Kft-nél Székesfehérváron.

Az ISO 9000 FÓRUM 2013. június 12-én tartotta meg Szakmai napját a 22 éves múlttal rendelkezező Macher Kft-nél Székesfehérváron. A rendezvény kis csoportos gyárlátogatással kezdődött, amelyen a területi vezetők szorgoskodtak és kalauzoltak. Ezt követték az előadások, kérdések-feleletek, a nagyon ízletes ebéd és a baráti beszélgetések. A szakmai nap főbb témái voltak a repülőgép-ipari ágazati szabvány versenyképességre gyakorolt hatása, a közel öt éve tartó világgazdasági válság hatására tett intézkedések a Macher Kft-nél., illetve a generációváltás.

A 2008-as gazdasági válságot követően megváltozott a piaci helyzet szerte a világban, mely azt eredményezte, hogy megváltoztak a vevői igények és elvárások is. A vevő azt, akkor és annyiért szeretné ahogy számára az a legmegfelelőbb. A szakmai nap egyik fő témája abból a megállapításból indult ki, miszerint a vevő önzővé vált. A cégeknek sikerességük érdekében azon kell dolgozniuk, hogy a vállalkozás minden egyes területén e megváltozott gondolkodásmód alapján felmerült igényeket a lehető legjobban tudják kiszolgálni.

 

„Aki meg akar tenni valamit, az talál rá módot, aki nem, az talál rá kifogást.„ – hangzott el Stephen Dolley idézete az előadás kezdetekor Macher Endréné ügyvezető igazgató Asszonytól. A vállalkozás működésére az elmúlt két évtized alatt a folyamatos útkeresés, az innováció, a nagyobb hozzáadott értékű tevékenység volt jellemző.

 

A vállalkozás célul tűzte ki tevékenységi körének, piacának bővítését, amelyről Kovácsné Malomhelyi Andrea, logisztikai vezető beszélt. A cég működésének egyik meghatározó mérföldköve az AS9100 szabvány bevezetése volt. A repülőgép-ipari szabvány bevezetése egy olyan megoldásnak bizonyult, mely a cég több területére is pozitív hatást gyakorolt és gyakorol a mai napig.

 

A Macher Kft. a megváltozott gondolkodásmód kapcsán jogosan tette fel a kérdést magának: „Mit adunk el? Terméket vagy szolgáltatást?” A vevői visszajelzések alapján egyértelmű a válasz, miszerint a szolgáltatással adod el a terméked. Mi az a szolgáltatás, amivel először érintkezik a vevő? Lehet ez a honlap, egy személyes találkozás vagy akár egy e-mailes válasz.  A szót itt a fiatal generáció vette át, akik saját tapasztalataikról, munkába állásuk élményeiről beszéltek.

 

Milyen, látszólag apró dolgok határozhatják meg egy cég sikerét HR oldalról? Vajon a generációk közti különbségek milyen hatást gyakorolnak a szolgáltatások milyenségére és a vevőkapcsolat tartásra?  Erről Lőrincz Alexandra menedzser asszisztens és projekt koordinátor beszélt.

 

A Macher Kft-nél az utóbbi két évben egy tudatos generációváltás kezdődött. Hogy milyen nehézségekkel kell szembenéznie egy pályakezdő mérnöknek, arról Szabados Péter, gyártás előkészítő mérnök mutatta be tapasztalatait.

„Ha gyorsan akarsz haladni, menj egyedül. Ha messzire akarsz elérni, vigyél magaddal még valakit.” Al-Gore

A fenti idézet jól tükrözi a Macher gondolkodásmódját, miszerint hosszú távon gondolkodik és hangsúlyt fektet az utánpótlásra, ezért több pályakezdő kollégát is foglalkoztat.

 

Összefoglalóként Macher Márta Ügyvezető Igazgató Asszony kitért a generációk közti motivációs különbségekre és a válságkezelésben a gondolkodás változásának szükségességére. A válság hatására a piac megváltozott, a bizonytalanság és bizalmatlanság miatt a szervezetnek képesnek kell lennie, hogy reagáljon a kihívásokra. A vevő igényét nem elég figyelni, pontosan meg kell érteni, hogy azt kapja, amit elvár. A megrendeléseket igen rövid – néha lehetetlennek tűnő – határidőn belül akkor lehet teljesíteni, ha ezen elvek alapján történik a gyártástervezés és szervezés.

 

„Ne féljünk nagyot lépni, ha ez tűnik szükségesnek. Két kicsi ugrással nem jutunk túl a szakadékon.”  – zárta gondolatait Ügyvezető Igazgató Asszony.

 

A látogatást követően a résztvevők nagy elismeréssel nyilatkoztak a látottakról és hallottakról Az ISO 9000 FÓRUM 30 fős csoportja nevében Rózsa András elnök megköszönte a látogatás lehetőségét és további sikereket kívántak a Macher Kft. munkaközössége számára!